Alltid samma sak!

Jag skriver så mina händer glöder 
Om allt från vattnets ljuva glans 
Till hur gärna jag önska jag inte längre fanns

Vindens vinande sus piskar våldsamt emot mitt hus 
Mörkret har fallit och det är inte längre ljust
Det är då jag passar på att sitta i min lilla bubbla 
Tänka,skriva,fundera,anteckna och grubbla 

Huvudet är så fullt så att det nästan exploderar
Såren gör ont det svider och irriterar 
Ögonlocken är tunga som sten 
Hela kroppen är skör och alldeles keln

Daglien skrivs saker ner 
Det lagras där ingen ser 
Precis innan jag går till sängs 
Kollas allt igenom och 99% slängs 
Just då vill jag bara att allt som kommit upp förträngs

Dagen efter ångrar jag verkligen att jag valde att sudda ut 
Men det är svårt att ändra på ett redan givet beslut 

Jag lär mig aldrig denna gåta 
Alltid samma veva skriva,radera,ångra och förlåta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0