Sår som sitter djupt

Flickan är 15 år och har knappt en termin kvar i grundskolan då mamman bestämmer sig för att flytta cirka 80mil bort. Mamman är fast besluten att flickan ska med även fast hon inte vill. Mamman kan inte ens tänka sig att vänta ett halv år så att flickan kan gå klart sin skola. Flickan fattade inte varför då men idag har hon insett varför. De är inte lätt att stanna på ett ställe där man varit inne hos personer i närheten och stulit saker för tiotusentals kronor och sedan sålt. Flickan har fått lov att bo hos sin far och hennes far hjälper till att prata med mamman. Flickan får ont i magen av tanken på hur mamman ska ta de. Men mamman verkar ta de bra när pappan berättar hur de ligger till. Ja endå tills flickan kommer tillbaka till mamman. Hon har slutat tvätta flickans kläder,slutat göra mat, slutat prata med henne, hon är nu luft de är som att hon inte existerar. Den endå gången flickans mamma öppnar munnen är när hon har något elakt att säga något att klaga på som flickan gjort fel. En kväll när flickan kommer hem ligger de en lapp på bordet där de står ungefär såhär!

Hej! Nu har jag har fått nog av dig och allt ditt elände!
Jag vill att du packar alla dina saker och sticker härifrån. Du ska vara ute klockan 8.00 imorgon
och nycklarna ska ligga på bordet. Hoppas du får ett bra liv de ska iallafall jag och din syster få. Någon adress får du inte och vi kommer byta nummer. Så någon kontakt med oss kan du totalt glömma.
Jag önskar du aldrig kommit till jorden därför säger jag upp mig som mamma till dig!
Ha ett bra liv / En mamma som du inte längre har.

Flickan känner sig ingenting värd och ångesten tog över henne helt och hållet.
Hon måste genast bort, bort innan flickans mamma gör något ännu värre! Flickan ringer sin kille och han ställer så klart upp, och kommer genast dit med sin far. De hämtar flickan klockan 1 på natten en måndag. Hon får sova där och både flickans kille och föräldrar tar väl hand om henne hela natten och dagen efter. Någon skola orkar flickan inte med. Flickans far åker från jobbet 25mil samma dag för att hämta henne. Flickan är chockad och mår dåligt en lång tid efter detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0