which way should i take

Det som en gång varit kommer aldrig mer igen
Det som en gång varit kan man aldrig ändra på
Det som en gång varit är nu mera historia..

Varför se bakåt när ljuset finns framför?
Varför se bakåt på saker som redan skett när vägen är framåt?

Det som en gång kommer vet vi aldrig i förväg
Det som en gång kommer kan vi aldrig säkert veta
Det som en gång kommer vet vi inte förrän efteråt

Vilken väg ska jag välja?
Vilken väg ska jag gå?
för att de inte ska gå snett? för att allting ska bli rätt?
Ska jag gå rakt fram?
Ska jag gå sida vid sida?
Ska jag stanna där jag är nu?
Eller kanske vänta på nya vägar?

Oavsett vad jag väljer vet jag inte om det är rätt innan de skett
Om vägen jag valt mig rätt har lett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0